Biblioteka | Poczta | Kontakt
W TROSCE O MIŁOŚĆ, MAŁŻEŃSTWO I RODZINĘ
Lp. | Element opisu kursu | Opis |
1. | Numer kursu |
TMMR/117/12 |
2. | Nazwa kursu |
W TROSCE O MIŁOŚĆ, MAłŻEŃSTWO I RODZINĘ |
3. | Prowadzący |
dr Irena Grochowska prof. UKSW dr hab. Maria Ryś |
4. | Forma zajęć | Kurs |
5. | Liczba godzin |
Moduł I - W TROSCE O MIŁOŚĆ Moduł II – W TROSCE O MAŁŻEŃSKIE RELACJE Moduł III - W TROSCE O PRAWIDŁOWE RELACJE RODZICE – DZIECI Moduł IV – ZAGROŻENIA INTEGRALNOŚCI CZŁOWIEKA I JEGO RODZINY ~`25-30 h/moduł |
6. | Termin |
Do uzgodnienia z prowadzącymi zajęcia |
7. | Cena | 360 zł za 1 moduł (30 godz) |
8. | Cel kursu |
Pogłębienie wiedzy o integralnym wymiarze płciowości (kobiecości i męskości, relacjach interpersonalnych, uwarunkowaniach wychowania dziecka do dojrzałości osobowej. Uzyskanie kompetencji w zakresie asertywnych form relacji z innymi, pogłębienie umiejętności, rozwiązywania konfliktów, rozwijania inteligencji emocjonalnej, radzenia sobie w sytuacjach trudnych, pogłębiania umiejętności wychowawczych. |
9. | Warunki wstępne |
brak |
10. | Treści |
Moduł I - W TROSCE O MIŁOŚĆ Przebaczanie zranień z okresu dzieciństwa, Integralne ujęcie ludzkiej płciowości Etapy rozwoju kobiety i mężczyzny Dojrzałość do zawarcia małżeństwa Sens i wymiary ludzkiej miłości Istota przyjaźni Moduł II – W TROSCE O MAŁŻEŃSKIE RELACJE Pogłębianie więzi interpersonalnych Komunikacja Radzenie sobie w sytuacjach trudnych Rozwiązywanie konfliktów Przebaczanie a pojednanie w relacjach z innymi Moduł III - W TROSCE O PRAWIDŁOWE RELACJE RODZICE – DZIECI Postawy rodzicielskie Relacje rodzic – dziecko na poszczególnych etapach rozwoju Przekaz wartości w rodzinie Przeciwdziałanie uzależnieniom Moduł IV – ZAGROŻENIA INTEGRALNOŚCI CZŁOWIEKA I JEGO RODZINY Czy jest zagrożony osobowy podmiot? Samowystarczalna osobowość naszych czasów – zagrożeniem prawdziwego człowieczeństwa Style życia jako troska o prawdy bytowe |
11. | Oczekiwane efekty kształcenia |
- znajomość: wiedzy dotyczącej uwarunkowań kształtowania się relacji z innymi, kształtowania postaw - rozumienie: procesów zachodzących w aktualnej rzeczywistości i możliwości wpływania na nie - zastosowanie: umiejętności kształtowania postaw wobec samego siebie, współmałżonka, dzieci, a także wobec osób z najbliższego i szerszego otoczenia - analiza: umiejętność rozróżniania pomiędzy skutecznymi i nieskutecznymi formami radzenia sobie ze stresem, z wyzwaniami rzeczywistości, - synteza: uzyskanie świadomości potrzeby stałego rozwoju, potrzeby trafnej oceny proponowanych życiowych rozwiązań i konfrontacji ich z przyjętym systemem wartości, tak, aby służyły integralnej wizji własnego człowieczeństwa, budowaniu prawidłowych relacji z innymi, kształtowaniu przyszłych pokoleń - ewaluacja (ocena): ewaluacja przeprowadzona będzie w poszczególnych modułach z wykorzystaniem przygotowanych w tym celu narzędzi (testów, kwestionariuszy, ankiet ewaluacyjnych |
12. | Zasady zaliczenia |
Testy, egzaminy, rozmowa oceniająca. |