Biblioteka |
Poczta |
Kontakt
Finanse przedsiębiorstw- Istota, Narzędzia, Zarządzanie.
Lp. | Element opisu kursu | Opis | |
1. | Numer kursu |
FB/128/15 | |
2. | Nazwa kursu | Finanse przedsiębiorstw- Istota, Narzędzia, Zarządzanie. | |
3. | Prowadzący | Mgr Łukasz Legat | |
4. | Forma zajęć | Kurs | |
5. | Liczba godzin |
|
|
6. | Termin |
Termin zostanie ustalony gdy zbierze się grupa. |
|
7. | Cena | 288 zł | |
8. | Cel kursu |
Celem kursu jest przekazanie uczestnikom wiedzy z zakresy finansów przedsiębiorstw. Aspekty praktyczne pozwolą na sprawne i efektywne wykorzystanie zasobów majątkowych firmy, celu poprawy efektywności w ich pracy zawodowej. Uczestnicy zostaną dodatkowo zapoznani z technikami negocjacyjnymi i optymalizacją podatkową. Odbiorcami kursu mogą być osoby, które już posiadają doświadczenie w tym zakresie jak również osoby rozpoczynające w tym kierunku naukę. |
|
9. | Warunki wstępne |
brak |
|
10. | Treści |
1. Przedsiębiorczość- podstawowe pojęcia, definicje, pojęcia mały, średni przedsiębiorca. 2. Formy prawne działania przedsiębiorstwa i formalności związane z jego powstaniem 3. Krótkoterminowe decyzje finansowe: Źródła finansowania krótkoterminowego- kredyty i pożyczki krótkoterminowe, bony komercyjne, kredyt kupiecki, weksle, factoring i forfaiting. Zarządzanie zapasami, zarządzanie kapitałem pracującym. 4. Analiza stanu zatrudnienia, wykorzystywania czasu pracy, wydajności pracy i wynagrodzeń. 5. Techniki negocjacyjne. 6. Optymalizacja podatkowa. 7. Prognozowanie upadłości przedsiębiorstw. |
|
11. | Oczekiwane efekty kształcenia |
- znajomość: Słuchacz zna podstawowe pojęcia tj. źródła finansowania majątku; kredyty, pożyczki, weksle, oraz opisać formalności związane z jego powstaniem nowego przedsiębiorstwa. - rozumienie: Słuchacz rozumie różnice między formą założycielską poszczególnej spółki. Ponadto potrafi wskazać na różnice między legalną optymalizacją podatkową a nielegalnym uchylaniem się od opodatkowania. - zastosowanie: Słuchacz potrafi zastosować podstawowe techniki negocjacyjne, do prowadzenia rozmów np. negocjowania ceny materiałów do produkcji(case study). - analiza: Słuchacz potrafi oszacować wydajność czasu pracy, prawidłowo go wyliczyć jak również dokonać analizy stanu zatrudnienia odpowiednio go szacując. - synteza: Słuchacz podejmuje krótkoterminowe decyzje finansowe; na podstawie prawidłowo wykonanych analiz podejmuje decyzje co do stanu zatrudnienia i jego struktury. - ewaluacja(ocena): Słuchacz potrafi samodzielnie dokonać oceny sytuacji majątkowej, analizowanego przedsiębiorstwa. Rozumie i zna zagrożenia wynikające z nadmiernego ryzyka, potrafi samodzielnie prognozować upadłość analizowanego przedsiębiorstwa. |
|
12. | Zasady zaliczenia |
Egzamin/projekt na zaliczenie |